Praktijk Zin-Vol, mijn werkwijze
Intakegesprek
Onze eerste ontmoeting is een intakegesprek van ongeveer een uur. Samen praten we over waar jij het op dit moment moeilijk mee hebt. Over wat jij graag wilt veranderen. En over hoe we hier samen aan kunnen werken. Na dit gesprek kun je beslissen of het begeleidingsplan je aanspreekt en of je door wilt gaan. Wanneer je door wilt gaan wordt het toestemmingsformulier behandelovereenkomst aan je voorgelegd.
Samen-werken aan jouw probleem
Tijdens onze contacten bespreken we jouw knelpunten. We gaan kijken of we oorzaken kunnen vinden. En vooral ook welke zinvolle stappen we kunnen zetten om je problemen steeds kleiner te maken. Hoe je over jezelf denkt, heeft een grote invloed op hoe je met problemen omgaat. Ik leer je positiever naar jezelf te kijken, en naar de wereld om je heen. Zodat je zélf weer ziet waar je goed in bent. En zodat je ontdekt dat er heel veel dingen in je leven zijn waar je van kunt genieten. Ook leer ik je hoe je met tegenvallers om kunt gaan. Immers, een terugval of een dip is heel vervelend maar hoort bij het veranderproces. Juist dan is het belangrijk op jezelf te vertrouwen: ‘ik kan het de volgende keer anders doen’, en ‘het helpt me om de draad weer op te pakken’. Daarnaast help ik je stap voor stap op een andere manier met eten en/of je gewicht om te gaan: veel relaxter, met praktische adviezen, zonder weegschaal en zonder dieetlijst.
Persoonlijke gesprekken, contact via telefoon, skype, e-mail
Mijn hulp aan jou bestaat uit persoonlijke gesprekken in mijn praktijk in Oss. Op jouw verzoek kom ik bij je thuis. We kunnen deze gesprekken afwisselen met telefoon- of skypegesprekken en met e-mailcontact. Als je het op prijs stelt, wil ik ook groepsgesprekken organiseren, zodat je mensen treft met dezelfde soort problemen. Samen overleggen we welke vorm(en) we kiezen en hoe vaak we contact hebben. Belangrijk is dat jij je er goed bij voelt en dat mijn begeleiding jou vooruit helpt.
Stap voor stap vooruit
Elk contact sluiten we af met een kleine, nieuwe stap vooruit. Je bepaalt zelf wat je vanaf dan anders gaat doen. En ik help je bij elke stap, totdat je zelfstandig verder kunt en het je lukt bewust te genieten.
Ontevreden
Wanneer je ontevreden bent of een klacht hebt, probeer deze dan eerst te bespreken met mij. Is je klacht niet naar tevredenheid opgelost, dan kun je deze indienen bij het Klachtenloket Paramedici, via de website. Het klachtenloket is ook per mail of telefonisch te benaderen: 030 310 09 29 (maandag en vrijdag tussen 9.00 en 12.30 uur) of info@klachtenloketparamedici.nl. Klik hier voor de folder “Ontevreden? Blijf er niet mee zitten”.
Petra de Kleijn – van den Broek
✉ petra@zin-vol.nl
🕿 06-13368132